I. NAZWA USŁUGI:
Zmiana decyzji o pozwoleniu na budowę
II. PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) - art. 36a
III. WYKAZ POTRZEBNYCH DOKUMENTÓW:
Wniosek o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę – formularz PB-7, do którego należy dołączyć:
1. trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego zamiennego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw,
2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – formularz PB-5,
3. informacje uzupełniające do wniosku o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (o ile będą wymagane) – formularz nr 6,
4. decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
5. w zależności od potrzeb inne wymienione w art. 33 ust. 2 ustawy – Prawo budowlane,
6. pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (jeżeli ustanowiono pełnomocnika),
7. dowód uiszczenia opłaty skarbowej dotyczącej pozwolenia na budowę, o której mowa
w przepisach ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
8. dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa. o której mowa w przepisach ustawy z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Do dnia 19.09.2021r. można przedłożyć wniosek o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę – formularz PB-7, do którego należy dołączyć:
1. cztery egzemplarze projektu budowlanego zamiennego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw.
2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – formularz PB-5,
3. informacje uzupełniające do wniosku o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (o ile będą wymagane) – formularz nr 6
4. decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
5. w zależności od potrzeb inne wymienione w art. 33 ust. 2 ustawy – Prawo budowlane,
6. pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (jeżeli ustanowiono pełnomocnika),
7. dowód uiszczenia opłaty skarbowej dotyczącej pozwolenia na budowę, o której mowa
w przepisach ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
8. dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa. o której mowa w przepisach ustawy z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
IV. WYSOKOŚĆ OPŁAT:
Zgodnie z ustawą z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej. (Dz. U. z 2020 poz. 1546 z późn. zm.) - załącznik nr 1
V. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Starostwo Powiatowe, Wydział Architektury i Budownictwa
pokój nr 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 128
ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Mazowiecki
tel. (044) 724-27-50, (044) 724-21-27, wew. 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 128
godziny pracy: poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.30 - 15.30, wtorek: 7.30 - 17.00
VI. CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Termin załatwienia sprawy zgodny z Kpa, nie dłuższy niż 65 dni (przy czym do terminu tego nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo
z przyczyn niezależnych od organu).
W większości przypadków sprawy załatwiane są niezwłocznie, gdy nie zachodzi potrzeba uzupełniania wniosku, jak i usunięcia nieprawidłowości w przedłożonych dokumentach.
VII. STAN SPRAWY:
Stan załatwienia sprawy można sprawdzić wysyłając na adres budownictwo@powiat-tomaszowski.pl zapytanie, w temacie którego będzie Imię, Nazwisko osoby składającej wniosek oraz data złożenia wniosku. W treści proszę podać krótką informację charakteryzującą przedmiotową sprawę.
Odpowiedź zostanie odesłana bez zbędnej zwłoki do wnioskującego.
VIII. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wydanie decyzji administracyjnej.
IX. TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Starosty Tomaszowskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Starosty Tomaszowskiego, który wydał decyzję. - formularz nr 4
Z dniem doręczenia Staroście Tomaszowskiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna
co oznacza, że decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji
do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Nie jest również możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.