I. NAZWA USŁUGI:
Przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia wobec którego ogran nie wniósł sprzeciwu
II. PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) - art. 40 ust. 4 w związku z ust. 1 i ust. 5 pkt 3
III. WYKAZ POTRZEBNYCH DOKUMENTÓW:
Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia wobec którego ogran nie wniósł sprzeciwu – formularz PB-11, do którego należy dołączyć:
1. zgodę dotychczasowego inwestora – (zgoda dotychczasowego inwestora nie jest wymagana, jeżeli własnośc nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte zgłoszeniem po dokonaniu tego zgłoszenia, przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia),
2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – formularz PB-5,
3. informacje uzupełniające do wniosku o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością (o ile będą wymagane) – formularz nr 6
4. pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (jeżeli ustanowiono pełnomocnika),
5. dowód uiszczenia opłaty skarbowej dotyczącej przeniesienia praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, o której mowa w przepisach ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
6. dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa. o której mowa w przepisach ustawy z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
IV. WYSOKOŚĆ OPŁAT:
Zgodnie z ustawą z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej. (Dz. U. z 2020 poz. 1546 z późn. zm.) - załącznik nr 1
V. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Starostwo Powiatowe, Wydział Architektury i Budownictwa
pokój nr 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 128
ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Mazowiecki
tel. (044) 724-27-50, (044) 724-21-27, wew. 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 128
godziny pracy: poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7.30 - 15.30, wtorek: 7.30 - 17.00
VI. CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Termin załatwienia sprawy zgodny z Kpa.
W większości przypadków sprawy załatwiane są niezwłocznie, gdy nie zachodzi potrzeba uzupełniania wniosku, jak i usunięcia nieprawidłowości w przedłożonych dokumentach.
VII. STAN SPRAWY:
Stan załatwienia sprawy można sprawdzić wysyłając na adres budownictwo@powiat-tomaszowski.pl zapytanie, w temacie którego będzie Imię, Nazwisko osoby składającej wniosek oraz data złożenia wniosku. W treści proszę podać krótką informację charakteryzującą przedmiotową sprawę.
Odpowiedź zostanie odesłana bez zbędnej zwłoki do wnioskującego.
VIII. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wydanie decyzji administracyjnej.
IX. TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Starosty Tomaszowskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Starosty Tomaszowskiego, który wydał decyzję. - formularz nr 4
Z dniem doręczenia Staroście Tomaszowskiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna
co oznacza, że decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji
do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Nie jest również możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.