KARTA USŁUG
Wydział komunikacji
Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszow Mazowiecki tel. :(44) 724-21-27,(44) 724-27-50 fax: (44) 724-29-15
I. Nazwa Usługi:
WYMIANA TABLIC REJESTRACYJNYCH
II. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2020r., poz. 256 j.t. z poźn.zm.)
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym ( Dz.U. z 2020r., poz. 110 j.t.z poźn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020r., poz. 1546 j.t. z poźn. zm.)
- Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2019r., poz.2214 j.t. z poźn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdow (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 2355 j.t. z poźn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegołowych czynności organow związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorow dokumentow w tych sprawach ( Dz. U. z 2019 r., poz. 2130 j.t. z poźn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychod Funduszu-Centralna Ewidencja Pojazdow i Kierowcow (Dz. U. z 2019 r. poz. 2546 z pożn.zm).
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunkow technicznych i wzorow znaku legalizacyjnego (Dz. U. z 2019 r., poz. 1273 j.t. z poźn. zm.).
III. Wykaz potrzebnych dokumentów:
W PRZYPADKU KRADZIEŻY TABLIC (TABLICY) REJESTRACYJNYCH
Wymagane dokumenty
- wniosek właściciela o wymianę tablic rejestracyjnych (załącznik nr 1),
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- karta pojazdu (jeżeli była wydana),
- w przypadku kradzieży właściciel pojazdu przedstawia zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzający zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych,
- w przypadku kradzieży jednej sztuki tablicy – druga tablica do zdania,
- dokument potwierdzenia udzielenia pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór przykładowego pełnomocnictwa - załącznik nr 3).
W PRZYPADKU ZAGUBIENIA TABLIC (TABLICY) REJESTRACYJNYCH
Wymagane dokumenty
- wniosek właściciela o wymianę tablic rejestracyjnych (załącznik nr 1),
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- karta pojazdu (jeżeli była wydana),
- w przypadku zagubienia właściciel składa oświadczenie (załącznik nr 2) o zagubieniu tablic (tablicy) rejestracyjnych złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań,
- w przypadku zagubienia jednej sztuki tablicy – druga tablica do zdania,
- dokument potwierdzenia udzielenia pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór przykładowego pełnomocnictwa - załącznik nr 3).
W PRZYPADKU ZNISZCZENIA TABLIC (TABLICY) REJESTRACYJNYCH
Wymagane dokumenty:
- wniosek właściciela o wymianę tablic rejestracyjnych (załącznik nr 1),
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- karta pojazdu (jeżeli była wydana),
- zniszczone tablice (tablica) rejestracyjne,
- dokument potwierdzenia udzielenia pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór przykładowego pełnomocnictwa - załącznik nr 3).
IV. Wysokość opłat:
Opłaty komunikacyjne za wydanie:
|
Samochód
|
Przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy
|
Motocykl
|
Motorower
|
Tablica/tablice rejestracyjne
|
40 zł / 80 zł
|
40,00 zł
|
40,00 zł
|
30,00 zł
|
Nalepka legalizacyjna
|
12,50 zł
|
12,50 zł
|
12,50 zł
|
12,50 zł
|
RAZEM
|
52,50 zł / 92,50 zł
|
52,50 zł
|
52,50 zł
|
42,50 zł
|
Opłaty można dokonać w kasie urzędu w godzinach pracy:
poniedziałek - piątek 7.30-15.00, wtorek 7.30 -17.00 lub na konto: Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Mazowieckim 53 1560 0013 2000 1462 1000 0002 VeloBank S.A.
UWAGA !
za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł ( opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) wniesiona do kasy urzędu w godzinach pracy: poniedziałek-piątek 7.30-15.00, wtorek 7.30-17.00 lub na konto: Gminy Miasto Tomaszow Mazowiecki
90 1050 1461 1000 0023 6464 4324
ING Bank Śląski Centrum Korporacyjne w Łodzi ul. Kopcińskiego 73/75, Łodź
V. Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe, Wydział Komunikacji , ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszow Mazowiecki , tel (44) 724-27-50, (44) 724-21-27,wew. 406,408,444,252,493,494,495,496,498,499,555
godziny pracy: poniedziałek-piątek : 7.30-15.00, wtorek 7.30-17.00
Załatwienie sprawy następuje :
- za pobraniem biletu w automacie biletowym w siedzibie urzędu z kategorii "A" lub
- za pośrednictwem internetowego systemu umawiania wizyt w Wydziale Komunikacji
LINK DO SYSTEMU UMAWIANIA WIZYT: https://suw.powiat-tomaszowski.pl
VI. Czas załatwienia sprawy:
- bez zbędnej zwłoki
- do 1 miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego
- do 2 miesięcy – sprawy szczegolnie skomplikowane
VIa. Stan sprawy: - komunikacja@powiat-tomaszowski.pl
Informację o stanie realizacji sprawy można uzyskać na stronie Polskiej Wytworni Papierow Wartościowych S.A.
https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
VII.Sposób załatwienia sprawy:
- odbior nowego dowodu rejestracyjnego w wyznaczonym terminie,
- osoba zainteresowana pisemnie lub notarialnie może udzielić pełnomocnictwa innej osobiedo odbioru dokumentu,
- osoba zainteresowana lub pełnomocnik winien przedstawić do wglądu swoj dokumenttożsamości
VIII. Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Słowackiego 19 za pośrednictwem Starosty Tomaszowskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania przedmiotowej decyzji.