KARTA USŁUG
Wydział Kultury, Promocji i Sportu Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Mazowieckim,
ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, Tel/fax 44 724-21-27, 44 724-27-50
I. Nazwa Usługi:
WPIS DO EWIDENCJI STOWARZYSZEŃ ZWYKŁYCH
II. Podstawa prawna:
1. art. 40 i 40a ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. z 2019 r. poz. 713 ze zm.)
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz.U. z 2016 r. poz. 644, ze zm.).
III. Wykaz potrzebnych dokumentów.
Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych podpisany przez przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd (w przypadku wyboru zarządu), wraz z załącznikami:
1. Protokół z zebrania założycielskiego wraz z podjętymi uchwałami: o założeniu stowarzyszenia, przyjęciu regulaminu, wskazaniu adresu siedziby, wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie lub władz stowarzyszenia (zarząd, komisja rewizyjna).
2. Regulamin działalności podpisany przez wszystkich członków zarządu lub przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie, określający w szczególności nazwę stowarzyszenia zwykłego, cel lub cele, teren i środki działania, siedzibę, przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa, a także sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego. Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych. Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru, uzupełniania składu oraz jego kompetencje.
3. Listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli (stowarzyszenie zwykłe zakładają co najmniej 3 osoby).
4. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
5. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
6. Informację o adresie siedziby stowarzyszenia zwykłego.
IV. Wysokość opłat.
- wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych – brak opłaty
- wniosek o zmianę danych w ewidencji - brak opłaty
- wydanie zaświadczenia z ewidencji na wniosek – opłata skarbowa 17 zł
V. Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Maz., Wydział Kultury, Promocji i Sportu, pokój nr 226
ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, tel. (44) 724-21-27, wew. 417, 418
godziny pracy: poniedziałek, środa - piątek: 7.30- 15.30, wtorek: 7.30 – 17.00
VI. Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria – parter, Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Maz.
ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, tel. (44) 724-21-27
godziny pracy: poniedziałek, środa - piątek: 7.30- 15.30, wtorek: 7.30 – 17.00
VII. Czas załatwienia sprawy:
Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis.
Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. W takim przypadku termin na dokonanie wpisu, liczy się od dnia uzupełniania wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.
Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
VIII. Sposób załatwienia sprawy:
Wpis do ewidencji Starosty Tomaszowskiego o utworzeniu stowarzyszenia zwykłego i poinformowanie pisemnie na podstawie art. 40a ust. 4 do przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
IX. Tryb odwoławczy:
W przypadku, gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.
X. Uwagi.
Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowości prawnej, ale może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane.
Stowarzyszenie zwykłe może uzyskiwać środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
Stowarzyszenie zwykłe może otrzymywać dotacje na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Stowarzyszenie zwykłe nie może: powoływać terenowych jednostek organizacyjnych, zrzeszać osób prawnych, prowadzić działalności gospodarczej, prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego.
Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem. Odpowiedzialność ta powstaje z chwilą, gdy egzekucja z majątku stowarzyszenia zwykłego okaże się bezskuteczna.
Stowarzyszenie zwykłe po rejestracji musi uzyskać numer REGON oraz NIP
Stowarzyszenie jest zobowiązane zgłaszać wszelkie zmiany wpisanych do ewidencji danych, składając wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany. Przepisy o wpisie do ewidencji stosuje się odpowiednio.
XI. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),(Dz. Urz. UE L 2016.119.1) informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Tomaszowski z siedzibą w Tomaszowie Maz., ul. Św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Maz.
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: iod@powiat-tomaszowski.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu uzyskania wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c w/w Rozporządzenia przepis prawa - ustawy Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 713).
5. Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być:
a) inne podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
b) inne podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do sprostowania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne na mocy przepisu prawa.
Pani/Pana dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.